Google obţine veniturile sale principale din reclamele integrate în motorul de căutare, dar aceste venituri şi-au încetinit semnificativ creşterea în ultimii ani. Azi aflăm că pentru 2016 vom vedea o creştere cu doar 9%, de la analiştii de la eMarketer.
Ar fi prima oară în istoria companiei când creşterea de la un an la altul va fi cu un procent cu o singură cifra şi nu două. În anul curent marele G ar ajunge la 57.80 de miliarde de dolari în venituri din reclame, iar saltul cu 9% e clar mai mic decât cel de 15% de anul trecut. În ciuda acestei involuţii, Google va rămâne o forţă dominantă în zona de venituri din reclame digitale.
Astfel, gigantul american va avea o cotă de 30.9% din piaţa de reclame digitale la nivel global, cel puţin în acest an. Pe locul 2 se afla Facebook, iar Google sta mai bine când vine vorba de cota de piaţă la capitolul venituri din reclame integrate în căutare, cu 55.2% cotă. De remarcat şi creşterea continuă a ponderii veniturilor din reclamele afişate pe mobil, ce va ajunge la 59% din totalul veniturilor din reclame pentru Google.
Până în 2018, procentul va fi de 72%, se pare. Şi YouTube reprezintă o contribuţie importantă la banii aduşi de reclame, serviciul video reprezentând 8.9% din totalul net de venituri, un salt spectaculos faţă de 0.08% anul trecut. Ceva imi spune ca si Facebook sta bine la acest capitol.