Dacă nu ai auzit de rețeaua Musical.ly, atunci cel mai probabil că ai îmbătrânit (glumesc). Pentru cei care au rămas în urmă, Musical.ly este o aplicație extrem de populară printre adolescenți cu un concept foarte simplu. Poți crea videouri scurte de 15 secunde în care cânți sau imiți anumite personaje. Toată poanta constă în faptul că tinerii sincronizează muzica cu mișcări rapide și expresii caraghioase, respectiv, iese cam ce vedeți în clipul de mai jos.
Recunosc, știam de existența acestei rețele de socializare, eram conștient că e populară, însă nu într-atât de tare. Dacă faci o căutare pe YouTube, vorbim de vizualizări de zeci de milioane, fără a le calcula pe cele direct din aplicație.
Ei bine, după 3 ani de la lansare, cu o bază de 100 milioane de utilizatori în 2016, Musical.ly a fot vândut potrivit Wall Street Journal pentru o sumă de 1 miliard $.
Platforma a fost cumpărată de Bytedance, una din companiile tech cu cea mai rapidă creștere din China. Aceștia dețin aplicația Toutiao, un soi e agregator de știri cu o bază de peste 120 milioane de utilizatori zilnici.
Totodată, Bytedance este un lider în domeniul inteligenței artificiale (AI), acesta fiind un factor important pentru dezvoltarea ulterioară a aplicației. Teoretic, Musical.ly pur și simplu și-a schimbat proprietarul. Întreaga platformă nu doar rămâne neatinsă, ci urmează să se folosească de tehnologiile existente și de baza de utilizatori a Bytedance și invers.
Decizia de a vinde aplicația cred eu că este o decizie înțeleaptă, mai ales dacă ne aducem aminte cum a sfârșit Vine-ul. O aplicație utilizată în mare parte de tineri, care a prins un val de popularitate extrem de rapid, iar după încet cu încetul s-a stins până când serviciul pur și simplu a murit. Puteți descărca aplicația de aici.