Nu multă lume îşi aminteşte că în urmă cu câţiva ani Samsung paria serios pe VR , lansând căşti de realitate virtuală în care se introduceau smartphone-uri Galaxy S (Gear VR). A abandonat segmentul după 2-3 ani, dar acm ar fi gata să revină, conform unei înregistrări de trademark.
Ca de obicei "vinovatul" este Apple, care a făcut rivalii să se mobilizeze, atunci când a început să lucreze intens la proiecte AR şi VR. Inclusiv Meta/ Facebook a trecut la nivelul următor cu proiectele hardware conectate cu Metaverse, dincolo de Oculus-urile de până acum şi ochelarii realizaţi cu Ray Ban. Revenind la Samsung, ei nu mai vor să ne ofere doar o cască accesibilă în care introducem telefonul, ci un headset cu dotări de top sub branding Galaxy.
Samsung a înregistrat un trademark pe 30 martie 2022 la WIPO (World Intellectual Property Office), dar mai există încă un trademark înregistrat în Austria sub numele de Galaxy VR şi Galaxy 360 încă din 2018. Ce e drept la conferinţa Samsung de la MWC 2022 CEO-ul companiei, Han Jong-hee a anunţat că firma sud coreeană are în plan un dispozitiv VR.
Dacă ne luăm după trendurile actuale, va avea un design compact şi prima generaţie va avea grosul componentelor mutate ori într-un dispozitiv ca un telefon, ori în jurul gâtului, ori va necesita conectare la PC sau smartphone. Abia generaţia 2 sau 3 va putea integra direct pe cască toate componentele necesare.
De văzut dacă Samsung are de gând să ne ofere şi ochelari AR, care sunt de obicei mai compacţi şi mai axaţi pe comunicare şi navigare în timp real, faţă de headsetul VR, care mizează pe imersiunea în lumea virtuală, jocuri şi aplicaţii. Un hibrid între cele două ar fi scump, masiv şi de nişă.