Comerţul online se mută pe reţelele de socializare şi probabil aţi văzut cât de popular a început să fie Facebook Market. Marile magazine simt presiunea şi vor şi ele să abordeze această zonă. Spre exemplu aflăm că Facebook şi proprietarul eMAG, Naspers au investit 125 de milioane de dolari într-un startup.
Compania se ocupă cu dezvoltarea comerţului online prin reţelele de socializare. E vorba despre startup-ul Meesho, din India, care permite utilizatorilor să creeze conexiuni cu alte persoane şi să vândă produse prin Facebook, WhatsApp şi Instagram. Naspers este proprietarul eMAG şi OLX, iar la această rundă de finanţare au participat şi Facebook, Sequoia, Shunwei Capital şi Venture Highway.
Meesho afirmă că are o reţea de peste 2 milioane de "Vânzători sociali" în 700 de oraşe din India. Se axează pe produse de îmbrăcăminte, cosmetice, dar şi electronice. India este o piaţă competitivă şi pentru că nu e dominată de Amazon încă. Amazon domină Vestul, Alibaba estul, iar India e propice pentru alţi jucători noi. Flipkart face furori acolo, controlat de gigantul american Walmart.
E clar faptul că viitorul magazinelor online este în reţelele de socializare şi odată cu trecerea timpului ele se vor muta probabil acolo, dacă ar fi să fac o predicţie.