Astăzi a avut loc în sfârşit marea deschidere a primului Xiaomi Mi Store din România. Spunem "în sfârşit" pentru că zvonurile cu privire la această inaugurare au abundat în ultimii ani şi am văzut şi tentative de deschidere, dar din partea unor părţi neoficiale. Acum avem un astfel de magazin în Bucureşti, la Mega Mall, iar deschiderea a fost realizata prin intermediul Black Tech, distribuitor autorizat al Xiaomi în România. Cum a fost şi ce preţuri se practică pe acolo aflaţi în rândurile următoare.
În primul rând trebuie spus că magazinul se află la nivelul minus 1 în Mega Mall, Bucureşti, foarte aproape de Arena Naţională (Bulevardul Pierre de Coubertin 3-5). Ocupă un spaţiu de 200 de metri pătraţi şi a necesitat o investiţie de 250.000 de euro. Se află intre Meli Melo si Media Galaxy. Marea inaugurare a fost pe 20 aprilie, de la ora 14:00, mă rog cu 20 de minute de întârziere, cum aţi văzut şi pe live-ul nostru de pe YouTube.
La inaugurare au participat şi celebrităţi precum Cătălin Dezbrăcatu de la Cronica Cârcotaşilor, care a fost şi amfitrion împreună cu Ionuț Bunescu. La debut a fost o coadă de sute de persoane afară, care au umplut magazinul până la refuz. 150 de fani, primii din magazin cu brăţări portocalii au primit cadouri (câte un încărcător auto sau Mi Band din ce am înţeles) dar a fost şi un concurs cu marele premiu un Xiaomi Mi Mix 3.
Acesta este doar primul magazin Xiaomi din România şi vor mai exista şi altele pe viitor, dacă publicul rămâne la fel de interesat. Spaţiul este foarte aerisit şi bine compartimentat. Are parte de lumină albă din belşug, pentru a scoate în evidenţă produsele şi mesele de test, unde să încerci inclusiv noul Xiaomi Mi 9. Aminteşte puţin de iStyle şi de o reprezentantă clasică de brand mare tech, cu mese mari și înalte din lemn şi produse expuse la liber, fără a fi barate de vreo vitrină.
Telefoanele sunt împărţite pe zone, astfel că modelele high-end au o zonă dedicată, cu Mi 9, Mi Mix 3 şi Mi 8 Pro fiind grupate, iar Mi A2 şi Mi A2 Lite sau Redmi Go se află pe altă masă. Dar nu e totul doar despre telefoane. Am văzut şi periuţe electrice, aparate de ras, cântare inteligente, o trotinetă electrică, roboţei, aspiratorul inteligent Mi Robot Vacuum, lămpi, căşti şi aparate de gătit.
Sunt şi brăţări de fitness evident, produse din gama Mi Band sau Amazfit. Din ce am înţeles nu se vor comercializa aici tablete Mi Pad, pentru că întreg segmentul tabletelor e pe pantă descendentă. Există în această perioadă de inaugurare şi o ofertă:
- Cumperi orice telefon cu valoare până în 1000 de lei şi primeşti un voucher de 30 de lei
- Cumperi orice telefon de peste 1000 de lei şi primeşti un voucher de 50 de lei.
Dacă mă întrebaţi pe mine cel mai atractiv sună Xiaomi Redmi Note 7 Pro cu 4 GB RAM şi 64 GB stocare la 969 lei (coming soon), sau Xiaomi Mi 9 la 2199 lei. Xiaomi Mi Mix 3 este 2369 lei (2199 lei la deschidere pentru primii 50 de cumpărători), iar Xiaomi Mi 8 Pro este 2299 lei şi văd că apare şi într-o versiune cu spatele transparent (2099 lei pentru primii 50 de cumpărători). Pe Mi 9 SE nu l-am văzut, dar am înțeles că vine în mai.
Şi scooter-ul electric Xiaomi Mi M365 este la oferta, la 1799 lei pentru primii 50 de cumpărători. Mi-a plăcut să văd aşa mult public interesat de acest brand, public de toate vârstele şi mi-a plăcut să văd că România a început să se cizeleze. Nu am remarcat vreo sămânţă de scandal, vreo îmbulzeală, strigăt sau injurii. Chiar dacă magazinul era prea plin, erau sute de oameni claie peste grămadă, toţi navigau cu bun simţ printre produse.
Noi la Mobilissimo.ro nu am fost la multe inaugurări de magazine, dar ştiu că s-a lăsat cu mai mult haos şi lipsă de bun simţ la o inaugurare de reprezentată de produse Apple cu ani buni în urmă. Evoluăm, întâmpinăm noi branduri, ne educăm şi asta ne place. Puteţi comanda produsele din acest magazin si online prin site-ul Black Tech şi am apreciat să văd reprezentanţi ai companiei şi reprezentanţi Xiaomi vizibil emoţionaţi la intrarea în ţara noastră, când au tăiat panglica.
Am văzut pe rând Europa având deschise filiale locale şi ne întrebam când ne va veni rândul. Va fi magazinul un succes? 2 lucruri o vor decide: viteza cu care aduc produsele şi cât de mici vor fi preţurile. Nu strică şi un service acătării onorat 100% şi evenimente de gen care să atragă publicul. Toate bune şi frumoase la prima vedere şi e loc şi de alte magazine de gen în ţară.