Pe piața automobilelor electrice avem și companii precum Polestar, brand de origine suedeză ce a fost achiziționat de Volvo în 2015 și aflat sub conducerea companiei mamă Geely. Firma în cauză lucrează și la un smartphone, dar nu despre telefoane vorbim în articolul de față ci despre cel mai nou model electric din lineup și anume Polestar 4, un crossover coupe.
Acesta se încadrează între segmentul compact și mid-size, are cea mai rapidă accelerație de pe un model Polestar de până acum și vine cu sistem de infotainment bazat pe soluțiile Google. Are și caracteristici controversate precum lipsa unei lunete, înlocuită de camere.
În schimb, Polestar 4 folosește un sistem de camere montat pe plafon, care proiectează imagini pe oglinda retrovizoare pe care o găsim în același loc ca în orice automobil. Nu este prima oară când vedem o astfel de oglindă complet digitală, iar câteva exemple sunt Aston Martin DBS GT Zagato sau Ferrari 812 Competizione, fără lunetă.
Motivul principal pentru care s-a ales această variantă are de-a face cu îmbunătățirea vizibilității, camerele oferind un câmp vizual de 120 grade, mult mai generos decât cel livrat de o oglindă tradițională și o lunetă clasică. Nu mai trebuie să te îngrijorezi de ploaie, zăpadă sau murdărie și nici de momentele când te orbesc farurile unui vehicul din spate când privești în oglindă.
Ca dotări tehnice, Polestar 4 are baterie de 102kWh cu alimentare la până la 200 kW, vine cu pompă de căldură și avem model 4x4 cu 544 cai putere, ce ajunge de la 0 la 100 km/h în sub 3.8 secunde. Autonomia unui model single-motor cu 75% încărcare ar fi de 378 km.
Prețul de pornire este de 60.000 dolari, iar lansarea comercială are loc în 2024.