În prag de Crăciun, OLX vine cu un studiu relevant cu privire la obiceiurile românilor în perioada sărbătorilor de iarnă. E vorba despre zonele de interes, bugete şi mai important modul în care pandemia a schimbat comportamentul consumatorilor.
OLX a desfăşurat un studiu la nivel naţional, în urma căruia a dezvăluit o serie de informații actualizate cu privire la obiceiurile românilor la cumpărăturile de Black Friday şi de Crăciun în acest nou an de pandemie. Chestionarul s-a concentrat pe zone precum interes pentru diferite oferte, buget disponibil, modul în care pandemia a schimbat obiceiurile de consum ale românilor.
Cifrele arată că în acest an un procent mare din consumatori, 85% plănuieşte să cumpere cadouri de Crăciun pentru rude şi apropiaţi. Cei mai mulţi au oferit detalii şi despre bugetul disponibil:
- 251 RON - 1.000 RON (51%)
- până la 250 RON (31%)
- 1.001 RON – 2.500 RON (13%)
Ce oferă românii cel mai des de Crăciun? Iată răspunsurile:
- jucării şi suveniruri: 47%
- haine şi accesorii: 45%
- produse cosmetice: 39%
55% dintre cei chestionaţi vor continua să cumpere de Crăciun atât online cât şi din magazinele fizice, în vreme ce 44% au ales să cumpere exclusiv online. Pandemia şi-a pus amprenta şi pe planurile de vacanţă ale românilor, după cum urmează:
- 32% dintre respondenți vor rămâne în țară
- 14% nu doresc să intre în contact cu alte persoane, de teama infectării
- 11% se declară afectați de faptul că restaurantele și hotelurile solicită certificatul verde
Cât despre modul în care îşi vor petrece sărbătorile de iarnă cei chestionaţi, iată răspunsurile lor:
- 68% dintre respondenți au menționat că își vor petrece sărbătorile de iarnă acasă
- 20% plănuiesc vizite la rude și prieteni
- 7% au ales vacanțele în țară
- doar 3% au intenția de a călători în străinătate
Rezultate Black Friday 2021
OLX a dezvăluit şi rezultate legate de Black Friday 2021 din acelaşi studiu: peste 50% dintre respondenţi au declarat că nu au beneficiat de ofertele cu reduceri de Black Friday în luna noiembrie a acestui an, din lipsă de interes. 28% dintre cei chestionaţi au cumpărat produse pe care le-au descoperit cu ocazia reducerilor de Black Friday, iar 21% au achiziţionat articole pe care şi le doreau de ceva vreme şi le aşteptau la preţ mai bun.
Foarte important de menționat că 23% dintre români au ales să cheltuie mai puţin în 2021 decât în 2020 pentru că nu şi-au permis articolele dorite. Pe de altă parte 20% au avut un buget mai mare.