Uneori există un concept de aşa numit "hype fals", construit mai degrabă pe seama aşteptărilor legate de un produs, decât de ce livrează el în realitate. Spre exemplu hype-ul din jurul filmului Suicide Squad a fost atât de mare încât nici nu a mai contat dacă a fost prost sau bun. Cam la fel s-ar întâmpla şi cu headseturile VR şi produsele AR, conform analiştilor şi studiilor de piaţă.
Un raport ce îşi preia datele direct de la furnizorii de componente ne arată că ultimul an de produse pe piața VR a fost de fapt o dezamăgire. Cererea pentru aplicaţii de realitate virtuală a început să scadă în ultima vreme şi asta exact când firme ca Acer sau ASUS de abia intră pe această piaţă. Până şi Apple şi-a exprimat recent interesul legat de AR, iar Lenovo a dedicat resurse serioase lui Project Tango de la Google.
Acelaşi studiu arată că multe firme care se ocupă cu studiile de piaţă au descoperit că vânzările de produse VR din 2016 au fost mai slabe decât se aştepta din cauza lipsei de conţinuturi dedicate şi a costurilor înalte ale gadgeturilor. Fie că e vorba de Sony PlayStation VR, Daydream View, HTC Vive, Oculus Rift sau Samsung Gear VR, întreg plutonul ar fi vândut sub aşteptările expertilor.
Între timp Acer pregăteşte pentru începutul de 2017 un produs VR bazat pe platforma Windows Holographics şi oferind şi conceptul de "mixed reality". Apple se ţine departe de segment deocamdată, doar cu declaraţii voalate despre AR şi despre cartografierea la interiorul clădirilor. Lucrurile sunt ambigue şi pentru producătorii de console, Microsoft şi Sony tocmai intrând în zona 4K şi HDR şi în acelaşi timp şi cea VR şi practic dând de ales gamerilor între cele două.
Se va stinge oare moda VR la fel ca şi cea a 3D-ului stereoscopic, care s-a dat dusă greu ce e drept, dar când a picat, a făcut mult zgomot? Cumva, cred că raspunsul e “Nu” de data asta.