Microsoft a făcut un pas uriaş pentru intrarea pe piaţa reţelelor de socializare, anunţând achiziţia LinkedIn. Nu e vorba de orice reţea aici, ci de una enterprise, menită mai degrabă pentru cei care îşi cauta joburi şi doresc recomandări din partea cunoscuţilor. Valoarea tranzacţiei se ridică la 26.2 miliarde de dolari.
Nu e exclus ca pe viitor LinkedIn să fie inclus în pachetul Office şi eventual şi preinstalat pe telefoanele Samsung care mai nou vin cu aplicaţii Office instalate. Suma mai sus menţionată înseamnă în jur de 196 de dolari per acţiune şi pune la dispoziţia Microsoft 433 de milioane de utilizatori, interconectaţi într-o reţea profesională, lipsită de trivialitatea lui Facebook sau limitările lui Twitter.
Tranzacţia a fost aprobată de conducerile ambelor companii, dar trebuie acum să treacă de autorităţile de reglementare. Dacă nu se concretizează acest târg, atunci Microsoft trebuie să plătească o penalizare de 725 de milioane de dolari. LinkedIn îşi va păstra brandul şi produsul şi va fi integrată în segmentul de productivitate şi business de la Microsoft.
CEO-ul Jeff Weiner va continua să conducă secţiunea, sub comanda directă a lui Satya Nadella. LinkedIn e activ în peste 200 de ţări şi are peste 105 milioane de utilizatori activi lunar. 60% din trafic vine de pe mobil şi există 7 milioane de listări de joburi incluse în acest serviciu la ora actuală. Având de partea sa forţa Microsoft şi soluţiile sale cloud, există loc doar pentru creştere aici.
O întrebare rămâne totuşi: va trebui să plătim pentru LinkedIn dacă ajunge în pachetul Office?