Noua și totodată prima boxă smart de la Apple și anume Homepod umple vitrinele în momentul de față, iar la fel ca toate produsele gigantului din Cupertino, a ajuns și la băieții de la iFixit, cei care ne spun cât de greu sau ușor poate fi reparat un dispozitiv. În urma dezasamblării, boxa a primit punctajul 1/10. Asta explică de ce reparația acestei boxe în afara garanției e de 280 dolari, practic 80% din suma produsului în sine.
Cam toate produsele Apple au o reputație proastă când vine vorba de reparabilitate, dar boxa Homepod le întrece pe toate. În primul rând ăsta e primul produs pentru care cei de la iFixit au avut nevoie de un ferăstrău pentru metale! Fără de el pur și simplu nu ai cum ajunge în interiorul Homepod-ului.
Chiar dacă cineva reușește să dezasambleze boxa, e clar, înapoi nu o mai asamblează nimeni. Totuși, această disecție a demonstrat că Homepod-ul e un device foarte bine asamblat, așa că nu se va face bucăți de la orice căzătură. Difuzoarele din interior, chiar dacă au o dimensiune relativ mică, reușesc să ofere un sunet incredibil. Până și pânza ce acoperă boxa e una de calitate foarte înaltă, împletită în așa fel încât sunetul să treacă cu ușurință prin ea și în același timp să nu permită prafului să pătrundă în interior.
Apple Homepod este deja disponibil în vânzare, iar toți cei care au pus mâna pe el ajung la concluzii similare. Un sunet incredibil, dar mult prea puțin funcțional. Atât timp cât nu am reușit să aud ce sunet “incredibil” livrează această boxă, am impresia că Homepod-ul rămâne cu mult în urma lui Google Home și întregii game de boxe de la Amazon - Echo.
Pentru o boxă smart, Homepod-ul nu este deloc flexibil și practic îți leagă mâinile, astfel ai posibilitatea să te miști doar în ecosistemul Apple. Nici măcar nu poți asculta muzică din altă parte decât Apple Music. Dar, poate odată ce voi auzi primele sunete care ies din Homepod, voi rămâne mască. Cum fac rost de ea, mă voi împărtăși cu impresiile.