Ştiţi probabil deja că unele magazine online au început devreme ofertele tip Black Friday, unele chiar din octombrie. Ei bine azi avem şi cifre cu privire la evoluţia lor, furnizate de către MerchantPro. De la aceştia aflăm că magazinele online au avut creşteri medii de 50% în octombrie faţă de aceeaşi lună din 2019.
MerchantPro este o platformă eCommerce SaaS pe care funcţionează peste 1500 de magazine online locale. Echipa sa a realizat un eBook cu recomandări last minute pentru magazinele care desfăşoară promoţii şi campanii de reduceri Black Friday. 2020 este un an al imprevizibilului şi al statului în casă, al precauţiei. Acest context a generat noi creşteri spectaculoase în online în intervalul septembrie-octombrie. Prin platforma MerchantPro, la nivelul celor peste 1500 de magazine active, numărul şi valoarea comenzilor în octombrie au crescut cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut.
În perspectiva Black Friday, trendul ascendent va continua şi în noiembrie, când se aşteaptă creşteri medii de 35-40% faţă de vânzările realizate de Black Friday 2019. Şi această vară, intervalul iunie - august adusese o creștere de 35% în valoarea tranzacţiilor, respectiv 30% în numărul comenzilor plasate prin platforma de eCommerce MerchantPro. În septembrie creşterea devenea de 39%. Printre factorii care au pus în mişcare aceasta dinamică se numără începerea şcolii, noile restricţii şi precauţii şi evitarea magazinelor fizice.
Accentul se pune acum pe online. Sunt şi schimbări de preferinţe la cumpărături: iniţial a crescut interesul pentru produsele de consum necesare, produse alimentare, de îngrijire personală şi curăţenie. Ulterior interesul în România s-a dus spre zona magazinelor cu servicii şi produse din segmentul fashion, beauty, home & deco.
Ghidul său pentru retaileri include sfaturi precum "verifică din timp capacitatea serverelor", "creează o pagină dedicată de promoţii Black Friday" şi "asigură-te că ai stocuri suficiente". Există şi un îndemn de a răsfăţa clienţii fideli şi VIP. MerchantPro este un proiect al ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din România şi Europa, cu funcţionalităţi competitive de ecommerce, servicii profesioniste de suport şi soluţii personalizate.