În această săptămână ne-au sosit în redacţie câteva cifre interesante despre influencerii din România. HypeAuditor, principala companie globală de audit în social media a derulat recent alături de MOCAPP, partenerul său din România un studiu despre calitatea audientelor pe care le au influencerii români activi pe Instagram. Concluzia? Multă fraudă! Avem detalii mai jos.
Studiul arată că majoritatea influencerilor au încărcat măcar o dată o metodă artificială pentru creşterea numărului de urmăritori pe Instagram, iar 15% dintre ei au anomalii vizibile de creştere. Aceeaşi analiză indică şi faptul că 47% dintre influencerii români de pe Insta şi-au construit comunităţile în mod fraudulos: practici ca follow/unfollow, comentarii neautentice, anomalii de creştere şi altele de genul. Chiar şi la macro influenceri se vede asta, acolo procentul find de 55.21%.
Nu suntem totuşi nişte oi negre speciale, pentru că suntem la acelaşi nivel de fraudă ca şi alte ţări din UE. Franţa e la 48%, iar Marea Britanie la 50%. În SUA anomaliile sunt mai dese, iar frauda e la 54%. În România Instagram are 4.539.000 de utilizatori, iar creatorii de conţinut analizaţi sunt în număr de 18.716.
Majoritatea sunt de gen feminin, 60.4%, cele mai multe cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani. Influencerii de sex masculi au de obicei vârste între 25 şi 34 de ani.
Iată şi cum sunt împărţiţi influencerii:
- Mega-influenceri și celebrități (peste 1 milion de urmăritori)
- Macro -influenceri (100.000 - 1 milion de urmăritori)
- Micro-influenceri (5 mii – 20 mii urmăritori) și medi-influenceri (20 mii – 100 mii urmăritori)
- Nano-influenceri (1 mie – 5 mii urmăritori)
Cele mai populare nişe de conţinut sunt Lifestyle, Muzică, Beauty, Foto, Fitness şi Familie. Mai multe detalii din studiu aflaţi aici, cu tot cu cifre şi explicaţii. Reţineţi şi că Inna este cel mai influent creator de conţinut din România, urmată de Antonia şi Delia.