Google va implementa o nouă tehnologie în cadrul funcției de căutare, care va eticheta imaginile pentru a indica dacă au fost generate de AI, editate cu software de procesare foto sau capturate cu o cameră tradițională. Pare că schimbarea reprezintă un pas major pentru a crește transparența în mediul digital, după adoptarea la scară largă a tehnologiilor AI. Mai jos am detalii.
Merită menționat că această opțiune numită „About This Image” a fost testată până acum de către Google pe smartphone-urile ce pot accesa Circle to Search. Ea pare că va fi adoptată direct în motorul de căutare, acolo unde vor exista 3 categorii de imagini:
- AI-generated – imagine creată folosind un model de inteligență artificială
- Edited with software – imagine editată cu un software de editare foto, cum ar fi Photoshop
- Taken with camera – imagine capturată cu un aparat foto clasic, fără modificări semnificative
Totodată, vorbim chiar despre un nou sistem ce va fi implementat, ce folosește standardul tehnic Coalition for Content Provenance and Authenticity (C2PA), un protocol adoptat de giganți precum Amazon, Microsoft, Adobe, Intel și OpenAI. Această coaliție vizează protejarea conținutului digital și prevenirea răspândirii informațiilor false, prin autentificarea surselor vizuale.
Noua funcție va permite utilizatorilor să acceseze etichetele direct prin intermediul funcției „about this image”, unde vor putea vedea clar dacă o imagine a fost modificată, creată cu AI sau capturată de un aparat foto / smartphone.
De asemenea, există planuri de a extinde aceste etichete și pe platforma YouTube, pentru a informa utilizatorii atunci când un conținut video este capturat cu o cameră sau este generat sau modificat digital (prin AI).