Dacă m-ar fi întrebat cineva cum cred eu că stă Google pe piaţa boxelor inteligente, cred că aş fi zis "excelent". Se pare că aş fi contrazis de cele mai noi studii de piaţă publicate de către Canalys, care ne arată că Amazon e de fapt rege şi Google nu nici măcar pe locul 2 sau 3.
Analiştii de la Canalys au publicat livrările companiilor producătoare de boxe inteligente pe trimestrul 3 al acestui an, dar şi cotele de piaţă, realizând şi comparaţii cu anul trecut. Amazon s-a aflat pe locul întâi în trimestrul 3 din acest an, cu 10.4 milioane de unităţi livrate şi o cotă de piaţă de 36.6%. Aş fi zis că Google e pe 2, dar surpriza, acolo se află Alibaba, cu 3.9 milioane de unităţi şi 13.6% cotă. Nici nu ştiam că gigantul chinez are propriile boxe...
Baidu e pe locul 3, iar "Google-ul" Chinei a livrat 3.7 milioane de boxe în ultimele 3 luni, pentru o cotă de 13.1%. Google e de abia pe locul 4, cu 3.5 milioane de boxe şi 12.3% cotă. Amazon a crescut cu 65.9% faţă de anul trecut, iar Baidu cu un impresionant 290.1%. Cât despre Google, ei au picat cu 40%, deşi ai fi zis că rebranduirea boxelor sale în Nest i-ar ajuta să dea un nou suflu produselor.
Se pare că boxele Amazon Echo se vând ca pâinea caldă, iar Amazon pune încet-încet stăpânire pe segment. Apropo, imediat în ceafa Google, pe locul 5 se afla Xiaomi şi vine tare din spate. Cele mai trendy boxe conform studiului Canalys sunt cele cu difuzor, care au crescut cu 500% că livrări faţă de 2018. Echo Show 5 este exponentul ideal al acestei creşteri. Mi se pare paradoxal că Google se află în această situaţie, pentru că oferă cel mai bun asistent virtual, dar cumva nu îl pune pe hardware aşa atractiv că Amazon, al cărui Alexa o fi un asistent bun, dar încă nu la nivelul Google.
Iar chinezii plusează mult la preţ, cu oferte tot mai bune.