Prin intermediul raportului anual al grupului Orange și publicat de Ziarul Financiar aflăm astăzi detalii interesante despre evoluția cotelor de piață înregistrate de către operatorii de telefonie mobilă de pe plan local în perioada 2011 - 2015. Din start ni se dezvăluie că piața de telefonie mobilă din România a înregistrat în 2015 un declin de 2%, ajungându-se până la valoarea de 2,05 miliarde euro.
Cu toate acestea, evoluția este mai bună față de anii precedenți, în situația în care industria se află în plin proces de revenire la creștere pe fondul dezvoltării înregistrate de numeroasele oferte disponibile și de către serviciile de date mobile. Raportul indică că Orange România este cel mai mare operator din România, având o bază de peste 10 milioane de clienți, și o cifră de afaceri ce se ridica anul trecut la suma de 4.6 miliarde lei.
Totuși, după cum se poate vedea din tabelul de mai sus, Orange a înregistrat o mică scădere a cotei de piață anul trecut, ajungându-se la 37% de la 39,6% în 2014. Observăm că în cazul Vodafone, cota de piață a crescut cu 0,7 procente, pe când Telekom are parte de o scădere de 0.5% a cotei de piață.
Cel mai interesant detaliu este însă creșterea cotei de piață Digi Mobil, operator ce în ultimii 4 ani și-a dublat baza de clienți, ajungându-se de la 5.2% cotă de piață în 2011 la 10% în 2015.