Așa cum v-am informat într-un articol dedicat mai devreme, astăzi am participat la evenimentul de presă Altex cu ocazia Black Friday 2024, conferință în care retailerul și-a dezvăluit planurile pentru promoția din acest an. Va fi desfășurată în etape, începe pe31 octombrie și vom avea oferte variate și diferite în fiecare săptămână. A avut loc totodată și o sesiune Q&A din care am aflat informații cheie legate de pregătirile făcute, așteptări și planuri de viitor.
Pentru a fi mai ușor de urmărit principalele idei discutate pe parcursul celor 50 de minute din eveniment, cu Raul Filip (Director de achiziții) și alți oameni din departamente cheie Altex, le-am listat mai jos. Aflăm cât de mari sunt reducerile, cum evoluează Marketplace-ul și când vom avea livrare la lockere.
- Startul Black Friday se dă pe 31 octombrie și ține până pe 20 noiembrie, cu 3 valuri în care avem reduceri variate și diferite produse
- Reducerile urcă până la 50% sau și peste, în funcție de categoria de produse
- În 2024 numărul de selleri din Marketplace s-a triplat, aceștia fiind aleși după relevanță
- Sunt disponibile diferite variante de finanțare, inclusiv 30 rate fără dobândă prin cardurile băncilor partenere, iar până pe 8 noiembrie există o ofertă pentru credit de nevoi personale cu dobândă începând de la 5,9%
- Anul acesta Altex a investit mult în zona de echipamente, creșterea numărului de echipe în zona logistică, pe fluxuri în depozite, cu scopul de a scurta timpul de procesare comenzi
- În zona de livrare s-au făcut investiții în creșterea flotei de transport, mai ales la transportul cu 2 oameni, s-a mărit numărul de echipaje cât și de huburi de curieri și s-au deschis huburi noi în zone cheie
- Altex are 8 milioane de clienți pe an, mai mulți decât în 2023
- Vor fi la mare căutare electronicele, electrocasnicele, telefoanele, televizoarele, în special produse de folosință îndelungată, produse cu noi tehnologii
- Printre produsele foarte populare în acest an se numără airfryerele, cât și aparatele de aer condiționat care se caută mult în extra-sezon, având și funcții de încălzire
- Interesul clienților este să cumpere un produs de care au nevoie, ceea ce oferă satisfacție
- Altex și-a propus vânzări cu 20% mai mari de Black Friday 2024 față de ediția anterioară, ca cifră de afaceri
- Peste 90% din clienți vin în magazine pentru a se documenta, un avantaj pentru Altex
- Clienții preferă să plătească o dobândă cât mai mică sau zero, în detrimetul plății ulterioare (plată buy now, pay later)
- Altex estimează că va încheia anul cu peste 10% creștere, o creștere care vine din dezvoltarea unor categorii noi de produse, vine din schimbarea sortimentului de produse, vine din aplicație, disponibilitatea produselor
- Altex are în prezent 135 de magazine fizice, nu există încă planuri pentru o extindere internațională
- Altex a avut ca obiectiv ca produsele publicate de selleri pe Marketplace să fie similare cu cele oferite de Altex, clientul să nu perceapă diferența că a cumpărat un produs din oferta Altex sau a unui partener. Singurul lucru unde nu se poate interveni este prețul de vânzare
- Livrările produselor din Marketplace sunt făcute de Altex din depozitele partenerilor, astfel încât experiența să fie similară cu cea Altex
- Sellerii din marketplace au condiții mai avantajoase la Altex, cu doar 8% comision perceput
- Altex analizează partea de lockere, care are atât avantaje și dezavantaje. Se poartă discuții cu partenerii care oferă lockere pe piață, iar în 2025 va fi găsită o soluție finală ce implică lockere în toată țara sau parțial