Au fost multe știri legate de Netflix în ultimele luni. După extinderea orizonturilor spre gaming de anul trecut, platforma de streaming a luat hotărârea de a stopa împărțirea contului cu prietenii și familia, chiar și în România. Azi avem cifre din al doilea trimestru al anului 2023 pentru Netflix. Vedem cum o duce compania la nivel venituri și aflăm că pentru maximizarea profitului din acest an va renunța la cel mai ieftin abonament fără reclame disponibil. Mai jos avem detalii.
Acțiunile Netflix au scăzut pe fondul veniturilor reduse din al doilea trimestru al acestui an. Aceste venituri au venit și sub estimările analiștilor. Compania raportează creșterea abonaților, însă, imediat după ce a luat decizia de a renunța la partajarea parolelor dintre utilizatori. Au fost adăugați astfel 5.9 milioane de noi abonați în acest trimestru.
Veniturile au crescut la 8.19 miliarde de dolari (de la 7.97 miliarde în aceeași perioadă a anului trecut). Analiștii estimau totuși un venit de 8.29 miliarde de dolari, astfel că așteptările nu au fost atinse. Profitul net din această perioadă este de 1.49 de miliarde de dolari (3.29 dolari per acțiune).
Planuri noi pentru maximizarea profitului
Deciziile companiei sunt tare controversate. Ultima noutate e că în SUA și Marea Britanie s-a renunțat la planul tarifar de 9.99 dolari / lună, respectiv 6.99 lire / lună. E vorba despre abonamentul individual (Basic) care oferă acces la conținut pe un dispozitiv la calitate 720p fără reclame. El e înlocuit de abonamentul „Basic with Ads” (cu reclame) care costă 6.99 dolari / lună, respectiv 4.99 lire / lună în UK.
Cel mai probabil schimbarea va sosi și în alte regiuni în următoarele luni, astfel că cei ce vor să acceseze în continuare conținutul Netflix vor trebui să suporte și reclamele care apar la începutul fiecărui episod din serialul preferat. Acest abonament e mai profitabil pentru companie. Date din SUA arată că un utilizator care folosește un plan cu reclame produce în jur de 8.5 dolari / lună pentru companie.
Dezavantajul în cazul acestui abonament e faptul că nu putem descărca conținut pentru urmărire offline. Merită menționat că cei ce au un abonament Individual fără reclame în acest moment nu vor fi forțați să treacă la unul cu reclame, doar că subscripția trebuie plătită lunar pentru ca planul să rămână activ.