[UPDATE 05.03.2019 - Drept la replică Revolut] - Ce se întâmplă cu Revolut? Între o criză de PR, demisii şi investigaţii pentru spălare de bani

833 ori
<b>[UPDATE 05.03.2019 - Drept la replică Revolut] - Ce se întâmplă cu Revolut? Între o criză de PR, demisii şi investigaţii pentru spălare de bani</b>Revolut a primit mult hype în România în ultimii ani şi mulţi dintre cunoscuţii mei şi oameni influenţi din presă tech şi nu numai au lăudat acest serviciu. Considerat "Uber-ul băncilor" şi o modalitate de a "lua controlul înapoi de la bănci", serviciul..

[UPDATE 05.03.2019 - 21:40:00] - Revolut ne-a transmis poziţia sa oficială cu privire la aceste informaţii, în special la investigaţie. Avem şi o declaraţie de la CEO, detalii despre demisie şi alte informaţii importante, care ne arata situaţia din punctul lor de vedere:

Declarație oficială Revolut referitoare la investigația de fraudă

“Vrem să precizăm în mod clar că acesta nu este un caz de fraudă. Nu există nicio investigație de fraudă în cadrul Revolut. Unul dintre clienții noștri a înregistrat o plângere în urma unui transfer de fonduri care nu a ajuns în contului acestuia din cauza faptului că datele contului au fost introduse greșit la efectuarea plății. Echipa noastră a interacționat proactiv atât cu utilizatorul, cât și cu partenerii noștri pentru procesarea plăților, pentru a rezolva acest caz și pentru a identifica unde sunt localizate fondurile. Întelegem că utilizatorul a continuat prin a depune o plângere la Poliție (care nu este legată de fraudă), însă aceasta a fost transmisă prin portalul de acțiuni împotriva fraudei - această organizație nu are competențe de investigare similare cu ale poliției.

Mai vrem să precizăm vehement și faptul că nu există nicio investigație de fraudă în curs de desfășurare și nu am fost notificați de către organele competente de existența nici unei alte investigații.”

Declarație Nik Storonsky, Fondator & CEO Revolut

"Articolul se referă la un proiect de îmbunătățire a sistemului pe care îl derulam în paralel cu sistemul și măsurile de control deja existente. Mai avansat din punct de vedere tehnologic, sistemul de verificare a sancțiunilor este doar o parte din întregul proiect de îmbunătățire. Ca orice companie de tehnologie, e foarte important pentru noi să ne îmbunătățim în permanență sistemele. Noile sisteme nu erau calibrate la standardele pe care le așteptăm, așa că am revenit la procesul anterior până la finalizarea calibrării.

În nici un moment în tot acest timp nu am eșuat să respectăm reglementările legale în vigoare și cerințele privind sancțiunile. Am efectuat în permanență o verificare completă a tuturor tranzacțiilor procesate, care a confirmat faptul că nu au existat tranzacții sancționate.

În nici un moment nu am notificat formal Financial Conduct Authority (FCA)."

Declarațiile lui Peter și Nik referitor la demisia acestuia

Declarație Peter O'Higgins:

“Sunt foarte mândru de faptul că în cei aproape trei ani petrecuți la Revolut, am reușit să creștem compania de la 1 milion GBP la 50 de milioane GBP în venituri. Cu toate acestea, pe măsură ce Revolut a început să se dezvolte la nivel global și să aplice pentru licența bancară în mai multe jurisdicții, a venit timpul să predau responsabilitățile mele unei persoane care are experiență de retail banking la nivel global. Apreciez foarte mult timpul petrecut la Revolut și sunt mândru de mine și echipa noastră pentru tot ceea ce am realizat împreună. Nu am nici o îndoială că Revolut va continua să construiască una dintre cele mai mari și de încredere instituții financiare din lume”.

Declarație Nik Storonsky:

”Din perspectiva unei persoane care a lucrat cot-la-cot cu Peter pentru aproape trei ani, pot spune că Peter a jucat un rol fundamental în succesul Revolut și nu găsesc suficiente cuvinte pentru a-mi exprima recunoștința pentru devotamentul, entuziasmul și realizările sale”.

ARTICOL INIȚIAL:

Revolut a primit mult hype în România în ultimii ani şi mulţi dintre cunoscuţii mei şi oameni influenţi din presă tech şi nu numai au lăudat acest serviciu. Considerat "Uber-ul băncilor" şi o modalitate de a "lua controlul înapoi de la bănci", serviciul are acum probleme de imagine, după o demisie de CFO, un picaj de servicii şi acuzaţii de spălări de bani.

În primul rând, ce este Revolut? E vorba despre o companie din Marea Britanie, care oferă servicii bancare, inclusiv un card de debit prepaid Mastercard sau Visa. Oferă şi schimburi valutare, o bursă cripto şi plăti peer to peer. Suportă retrageri ATM fără extra taxe şi trimiterea de bani în 26 de monede direct din aplicaţie. Oferă şi acces instant la Bitcoin, Ethereum şi alte monede cripto.

Revolut

Compania era evaluată la ultima verificare la 1.7 miliarde de dolari. Cu câteva zile în urmă a demisionat CFO-ul Peter O'Higgins, exact când compania începea să aibă probleme de imagine. În ultima vreme s-a pus multă presiune pe companie, după ce Daily Telegraph a publicat un material în care acuza Revolut că a dezactivat un sistem anti spălare de bani anul trecut. Motivul? Ar fi semnalat în mod fals spălări de bani când nu era cazul.

Sistemul a fost inactiv între iulie şi septembrie 2018, permiţând ca multiple tranzacţii ilegale să fie realizate prin platforma de banking. Mai grav e că Revolut nu a semnalat neregulile la autorităţile dedicate, Financial Conduct Authority. Totuşi a contactat autoritatea în septembrie pentru a îi informă de problemele ce au avut loc pe parcursul celor 3 luni. Au subliniat că au oprit funcţiile sistemului de screening, după ce au apărut 8000 de erori false pozitive, care denunţau tranzacţii legitime ca suspicioase.

Ulterior compania a folosit un alt sistem care marca tranzacţiile suspicioase, dar nu le bloca automat. Sistemul de screening revenea pe 16 septembrie. Demisia lui O'Higgins nu ar avea legătură cu acest aspect, cel puţin pe hârtie. FCA a primit o avertizare de la National Crime Agency că s-ar spăla bani prin Revolut.

Nikolay Storonsky
Nikolay Storonsky

Între timp CEO-ul Nikolay Storonsky neagă vehement orice intenţii negative ale companiei sau încălcări ale legii. Problemele nu se opresc aici, pentru că publicaţia Wired a avut un material în care aflăm că angajaţii Revolut ar fi exploataţi. Au munca neplătită, targeturi prea mari, stres uriaş şi condiţii de muncă dificile. Candidaţii la joburi la Revolut erau puşi să caute noi clienţi fără plată, din ce am înţeles.

Pe 1 martie, vinerea trecută o sumedenie de clienţi Revolut, inclusiv cei de la noi au semnalat că nu pot să folosească funcţia Top Up la aplicaţia dedicată Revolut. Compania Fintech a avut probleme tehnice, rezolvate de ingineri pe parcursul zilei de 1 martie. Şi ca o menţiune secundară, compania a avut o campanie neinspirată de Valentine's Day, făcând nişte single shaming.

Revolut

A râs de cei care au petrecut Valentine's Day singuri şi au comandat mâncare pentru o persoană plătind cu Revolut. E vorba despre 12.750 de persoane, aparent. Nu uităm nici de teoria conspiraţiei, care spune că Nikolas Stonornsky ar avea conexiuni în Rusia, țara în care este născut. Reţineţi că multe dintre acestea sunt teorii şi reportaje şi trebuie să lăsăm autorităţile să se pronunţe până să emitem judecaţi. Să nu uităm nici de bănci care cu siguranță pun presiune pe autorități.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×