Au venit cele mai noi cifre de la IDC cu privire la purtabilele care s-au vândut în 2019. Este o analiză a cotei de piaţă şi a vânzărilor globale şi au fost anunţate cele mai populare 5 branduri din acest segment. Apple este pe primul loc, iar extra detalii despre top 5 aveţi mai jos.
Atenţie, la purtabile am inclus în cazul Apple şi Apple Watch, AirPods şi căştile Beats. Xiaomi se află pe locul 2, iar Samsung pe 3. Studiul arată că 336.5 milioane de purtabile au fost vândute în 2019, un salt de 89% faţă de cele 178 de milioane de unităţi din 2018. Căştile wireless reprezintă jumătate din acel număr, urmate de ceasuri inteligente şi brăţări de fitness. Purtabilele Apple au crescut cu 195.5% faţă de 2018 şi nici Samsung nu a stat rău, crescând cu 156.4%. Xiaomi are cifre mai puţin impresionante la creştere, dar măcar a cucerit noi zone din Europa, Africa şi Orientul Mijlociu.
Cumva Huawei e pe locul 4, mulţumită vânzărilor mari din China, cu o creştere de 188% faţă de 2018. Fitbit încheie plutonul, pe locul 5. Apple a livrat 106.5 milioane de unităţi purtabile în 2019, pentru o cotă de 31.7%, apoi vine Xiaomi cu 41.7 milioane şi 12.4%. Samsung are 30.9 milioane unităţi şi 9.2% cotă. Fitbit este deţinută de Google mai nou şi are o cotă de doar 4.7%, dar există loc de creştere. Fitness trackerele sale au fost la mare căutare şi s-au vândut bine şi Versa 2, dar şi Versa Lite şi Ionic.
Aş fi interesat să aflu ce branduri mai compun zona "altele", care are 113.5 milioane de unităţi livrate. Un lucru e sigur: la sisteme de operare lucrurile sunt foarte fragmentate. WearOS are sub 10% în SUA, WatchOS are practic 31.7% global, iar Tizen are 9.2%. Huawei merge pe softul propriu, ca şi Xiaomi de altfel.