Se pare că cererea de smartwatch-uri din 2022 a fost mai mare față de 2021, livrările de ceasuri inteligente crescând cu 12% față de anul 2021. Totuși, s-a înregistrat și o scădere de 2% în al patrulea trimestru al anului trecut, pusă de analiști pe seama inflației și a contextului economic ușor instabil.
Cei de la Counterpoint Research au dezvăluit datele și se pare că Apple domină segmentul smartwatch-urilor, având o cotă de piață de 34.1%. Unde se situează ceilalți producători? Ei bine, pe locul al doilea se află Samsung, cu o cotă de piață de 9.8%, respectiv Huawei cu 6.7%. În schimb, Apple a atras 60% din veniturile generate pe această nișă de produse.
Apple a avut o creștere de 17% de la an la an în ceea ce privește piața smartwatch, livrând o mulțime de unități Apple Watch Series 8, Ultra și SE 2022. Și Samsung are o creștere de 12%, iar compania sud-coreeană ocupă aproximativ 10% din piață la nivel global. Huawei a înregistrat o creștere de doar 1% față de 2021, dar veniturile generate de această nișă de produse a crescut cu 20%.
Apar aici și companii precum Fitbit și Xiaomi, care au înregistrat un declin serios. Se află pe pozițiile 10 și 11 în 2022, deși în 2021 se aflau pe locul 7 și 8 în materie de livrări. De remarcat că vânzările de smartwatch-uri premium, cu preț de peste 400 de dolari, au crescut în 2022 cu 129% față de anul 2021.