Mulţi dintre şefii companiilor producătoare de ceasuri din Elveţia au atacat smartwatchurile de-a lungul ultimilor ani, afirmând şi că Apple Watch nu arată bine sau că nu va avea succes. Cea mai nouă declaraţie de gen vine de la CEO-ul Omega, Raynald Aeschlimann, care a acordat un interviu unei publicaţii din Coreea de Sud.
El a declarat că un smartwatch este "puţin mai mult decât un smartphone". Aeschlimann se află la Omenga de 21 de ani şi a preluat funcţia de CEO în 2016, iar el a mai afirmat că o descriere mai bună pentru un smartwatch este cea a unui telefon mobil purtat la încheietură. Oficialul consideră şi că un smartwatch e un bun perisabil, ce nu poate fi dat din tată în fiu şi nu are valoare sentimentală. "Practic atunci când îi ştergi datele îl poţi arunca", a continuat bossul Omega.
Afirmaţiile acestea indică o mentalitate învechită şi puţină deschidere faţă de evoluţia tehnologică actuală. Omega operează din 1903 şi e cunoscută drept unul dintre principalii sponsori din Formula 1. Printre personalităţile care au purtat ceasuri Omega de-a lungul timpului se numără George Clooney, John F Kennedy sau Buzz Aldrin. Firma e deţinută de Grupul Swatch, care are totuşi proiecte smartwatch.
Aeschlimann a lăudat piaţa din Coreea de Sud, unde ceasurile de lux au crescut cu 26.7% ca vânzări. Ceva îmi spune că în maxim câteva luni se va răzgândi şi acest CEO şi îşi va schimba placa, mai ales dacă pică vânzările.