Apple a intrat pe piaţa ceasurilor de câţiva ani, dar într-o perioadă scurtă a pus la respect chiar branduri elveţiene cu secole de tradiţie. Şi continuă să crească. Cifrele legate de ultimul trimestru tocmai au sosit şi aflăm că Apple Watch a livrat cu 51% mai multe unităţi în trimestrul din 2019 faţă de T3 2018.
Astfel, Strategy Analytics indică faptul că Apple a vândut 6.8 milioane de ceasuri inteligente în trimestrul 3 al acestui an. Ca idee, anul trecut în T3 vânduse doar 4.5 milioane. Firma americană este o forţă dominantă în zona pieţe smartwatch, cu o cotă de 48%. Piaţa globală de ceasuri inteligente a fost de asemenea în creştere, ajungând la 14 milioane de unităţi în ultimele 3 luni, o creştere de 42% faţă de 2018.
Pe locul 2 după Apple se află Samsung, cu 1.9 milioane de ceasuri livrate în T3 2019 şi o cotă de 13.4% din piaţa globală. A depăşit cu aceast ocazie Fitbit, care recent a fost cumpărată de Google. Reţineţi că lucrăm doar cu date ale unei firme de analiză de piaţă, iar Apple nu dezvăluie livrări şi vânzări de ceasuri de obicei. Fitbit a picat în ultimul an de pe locul 2 pe locul 3 şi are o cotă de piaţă de 11% acum.
Sub tutela Google ar putea începe o urcare fulminantă totuşi, dacă se adopta o strategie inspirată. Mi se pare interesant şi că Google tot face achiziţii din zona smartwatch, de la Fossil la Fitbit, în vreme ce Apple nu se complică cu asemenea strategii şi preferă să angajeze experţi din lumea ceasurilor elveţiene, decât să ia companii cu totul. Ştiu că la început angajaseră pe cineva de la TAG Heuer de exemplu.
Cel mai nou ceas lansat de firma din Cupertino este Apple Watch Series 5, care a ajuns pe piaţă în această toamnă. Aici puteţi afla cât costă acum în România.