Există două segmente de produs dominate autoritar de Apple încă de la primele produse lansate în acele zone. E vorba despre piaţa tabletelor şi cea a ceasurilor inteligente. Cel mai nou raport Counterpoint Research are detalii despre această piaţă şi mai interesantă e lupta pentru locul 2.
Apple are o cotă de piaţă de 34% în zona smartwatch, iar Huawei şi Samsung sunt la egalitate, cu 8% pe locul 2. Apare şi o companie misterioasă, iMoo, cu 5.1% (ceasuri pentru copii), iar Fitbit vine imediat după cu 4.2%. Conform sursei, Apple a crescut livrările de unităţi Apple Watch cu 50% în primul trimestru din 2021 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Întreaga piaţă a ceasurilor smart a crescut cu 35%. Secretul succesului pentru Apple a fost lărgirea portofoliului de ceasuri, încât să includă şi un produs mai accesibil, ceasul Watch SE. A contribuit la succes şi noul serviciu Fitness+, dar şi toate acele cazuri de persoane salvate de ceasul Apple.
Dacă privim cu atenţie mai mare cifrele, o să aflăm că Huawei şi Samsung nu sunt la perfectă egalitate, ci Huawei are 8.4% cota de piaţă, în scădere de la cota de 10.1% în 2020. Samsung e pe locul 3, cu 8% în T1 2021, iar vânzările sale au crescut cu 27% faţă de 2020. În mod inedit cota i-a scăzut cu 0.5%. Compania vine totuşi după o decizie importantă, cea de a renunţa la Tizen în favoarea lui Wear OS pe ceasurile sale. Samsung Galaxy Watch 4 va marca revenirea la platforma Google.
Wear OS nu o duce prea bine la drept vorbind, Google având o cotă de doar 3.9% din piaţă pentru acest OS de ceasuri în T1 2021. Cu Samsung implicată cota ar putea creşte masiv până la final de an.