Dacă aţi stat pe Facebook în ultima săptămână aţi observat probabil tot mai mulţi utilizatori lăudându-se că au găsit soluţia la Wordle. Acesta este un soi de joculeţ tip “Ghiceşte cuvântul completând litere”, care s-a viralizat masiv în ultima vreme, deşi nici măcar nu e servit ca aplicaţie pe mobil, ci se joacă pe un site. Acum aflăm că a fost cumpărat de The New York Times Company.
Cifra exactă a tranzacţiei nu se cunoaşte, dar se speculează că ar avea 7 cifre. New York Times încearcă să ajungă la ţinta de 10 milioane de abonamente digitale până în 2025 şi speră să atragă lumea şi prin joculeţe tip cuvinte încrucişate. Wordle pornea la drum în noiembrie cu doar 90 de utilizatori şi acum are milioane de jucători zilnic. În fiecare zi ai câte un cuvânt de ghicit şi începi tastând cuvinte de 5 litere, în care vei avea subliniate literele cuvântului zilei.
Apoi poţi partaja rezultatul sub forma unui pătrat cu căsuţe colorate în funcţie de rapiditatea cu care ai ghicit cuvântul. Asta dacă vă întrebaţi ce e cu toate acele pictograme colorate cu pătrate care au împânzit Facebook-ul. Jocul a ajuns aşa viral că a primit şi un sketch comic la emisiunea Saturday Night Live acum 2 săptămâni, în care Trump juca Wordle.
Trump jucând Wordle:
Pentru început NY Times lasă jocul la liber, gratuit, dar pe viitor va fi inclus în subscripţia să care porneşte de la 0.25 dolari pe săptămână. Publicaţia are şi alte jocuri ale minţii ca Spelling Bee, Letter Boxed, Tiles şi Vertex.
Între timp avem şi o variantă în limba româna pusă la dispoziţie de Ovidiu Sîrb aici. Ea este bazată pe scriptul original, iar codul e disponibi gratuit pe Github.
Aveți de ghicit câte un cuvânt pe zi, deci nu trebuie să aveți teamă că vă va ocupa din timpul prețios foarte mult.