UPDATE ora 11:00: Noi detalii legate de procesul deschis de Epic Games împotriva Google ies la iveală. Aflăm via Engadget faptul că Google ar fi blocat o serie de oferte speciale Fortnite plănuite de către dezvoltatorul Epic Games în colaborare cu firme din zona smartphone precum OnePlus sau LG. Se dorea aparent oferirea unei versiuni a jocului care să ruleze la 90Hz și să promoveze rata de refresh superioară a telefoanelor. Google a prevenit oferirea jocului de către OnePlus printr-o metodă de instalare 3rd party și nu din magazinul propriu. A pus bețe în roate și unei promoții similare a LG.
O altă mențiune ca parte din această actualizare a articolului este aceea că Fortnite încă este disponibil spre descărcare pe telefoanele Samsung, din magazinul Galaxy Store.
ARTICOL INIȚIAL:
Atenţia ne-a fost distrasă de la TikTok şi Huawei în ultimele 24 de ore cu o problemă neaşteptată a lui Fortnite. Jocul a fost scos din App Store şi la câteva ore după şi din Play Store, şocând milioane de fani din toată lumea. Acum Epic Games a dat în judecată Apple şi Google, iar detaliile le aflaţi mai jos.
Totul se trage de la momentul când Epic Games, creatorul lui Fortnite şi-a actualizat jocul pe 13 august. Actualizarea a inclus un mecanism de plată neaprobat de Google sau Apple. E practic un discount la IAP-uri (in app purchases), dacă ele sunt realizate prin site-ul Epic. Imediat Apple a dat afară Fortnite din App Store, iar Epic a pornit un proces cu firma din Cupertino pentru "comportament anti competitiv". Şi apoi a venit şi rândul Google.
Fortnite a mai fost scos din Play Store, chiar de către Epic, care nu aprecia faptul că Google îi lua 30% din câştiguri. O perioadă a fost instalat pe telefoanele Android printr-un installer luat de pe site-ul Epic. Acum iar trebuie să facem acelaşi lucru dacă vrem să instalam jocul. Practic ce a nemulţumit Google şi Apple e că Epic a direcţionat lumea să facă achiziţii printr-un sistem extern celor două companii, unul pe care acestea nu puteau să îl taxeze.
Epic face bani din bunuri digitale, skinuri şi alte nebunii cumpărate de copii în joc. Jocul are peste 350 de milioane de utilizatori. Acum lucrurile sunt mai grave pe iOS aş zice, acolo unde nu ai alternativă unui sideloading ca pe Android. Aşteptaţi-vă la multe fricţiuni între producători de jocuri, Google şi Apple în perioada următoare.