Motorola a organizat un eveniment pe 7 februarie în România, simultan cu evenimentul internaţional de lansare pentru gama Moto G7, care a avut loc în Brazilia. Cu această ocazie am aflat care sunt planurile companiei pentru anul 2019, în zona midrange, dar şi cum a evoluat seria Moto G. Avem detalii mai jos.
A fost una dintre puţinele dăţi când am aflat şi ceva cifre de vânzări. În general companiile de la noi sunt foarte secretoase cu cifrele de gen, deşi am aflat la un moment dat ca Huawei P8 Lite a fost best seller-ul din 2015, iar Galaxy J5 (2017) a fost cel mai bine vândut telefon din 2017. Ei bine, am aflat de la Răzvan Sturza, reprezentant Lenovo România / Motorola că în 2018 Motorola a avut 100.000 de telefoane activate în România.
20% dintre ele au fost modele Moto G. Pentru 2019 scopul este să se ajungă la 200.000 de unităţi (adică încă 100.000 de unităţi activate), plus o cotă de piaţă de 5%. Oficialul a remarcat şi că România nu mai are delay faţă de piaţa internaţională, iar debuturile au loc acum la noi imediat. Anul trecut telefoanele Moto G6 au venit la final de mai, iar Moto G4 ştiu că venise în august 2016.
Acum au sosit fix în aceeaşi zi cu lansarea internaţională, iar două dintre modelele Moto G7 se vând chiar de săptămâna viitoare în România: Moto G7 Power, Moto G7 Plus. Motorola descrie piaţa de la noi drept una competitivă şi similară cu cea din America Latină, unde în ţări precum Columbia Motorola are deja o cotă de piaţă peste 30%. Am aflat şi extra detalii despre planurile globale Motorola, de la Georgi Bonev, SEE Marketing Lead Motorola.
(Moto G7 Plus)
De la el am aflat că Motorola e acum brandul pe locul 2 în America Latină, cu 17% cotă de piaţă. În Europa, Motorola are o cotă de piaţă de 15% în ţări ca Serbia şi Slovacia. În ţări precum Germania, UK, Polonia, Olanda, Suedia ajunge pe la 10% în zona midrange. Moto a ajuns să vândă 26 de unităţi Moto G pe minut.
(Moto G7 Power)
E de înţeles deci de ce a ales să lanseze întâi Moto G-urile şi apoi Moto Z-urile. Am aflat de la oficiali într-un acces de sinceritate şi că lumea de la noi percepe mai degrabă Motorola ca un brand vechi, de pe vremuri, cu imaginea trecutului, a lui RAZR, a telefoanelor cu clapetă şi a handseturilor compact de la început de ani 2000.
Marea provocare acum este cu schimbarea percepţiei şi transformarea într-un brand mai cool şi atractiv pentru tineri. Preţurile accesibile sunt un început bun, ca şi evoluţia pe partea foto. Îmi place şi să văd că România nu mai are delay la lansări faţă de alte ţări. O sa fim mereu cu ochii pe Motorola, pentru că e cel mai bun reper de pe piațta smartphone, fiind compania care a inventat telefonul mobil.