Ce se află în spatele interesului reînnoit pentru telefoanele cu clapetă și cum răspunde Nokia acestei cereri - Interviu cu Lars Silberbauer, CMO HMD Global

2.009 ori
<b>Ce se află în spatele interesului reînnoit pentru telefoanele cu clapetă și cum răspunde Nokia acestei cereri - Interviu cu Lars Silberbauer, CMO HMD Global </b>Seria de interviuri Mobilissimo continuă, astăzi cu un interviu luat lui Lars Silberbauer, CMO HMD Global. Am discutat cu acest oficial al companiei finlandeze despre interesul în creștere în rândul generației Z și a milenialilor pentru telefoanele

Seria de interviuri Mobilissimo continuă, astăzi cu un interviu luat lui Lars Silberbauer, CMO HMD Global. Am discutat cu acest oficial al companiei finlandeze despre interesul în creștere în rândul generației Z și a milenialilor pentru telefoanele cu clapetă, în contextul lansării noului telefon Nokia 2660 Flip.

Am purtat o conversație cu Lars despre noul telefon și am descoperit că mulți aleg asemenea terminale pentru a da startul unui detox de tehnologie. Toate întrebările sunt mai jos! 

1. Știu că nu este un pliabil clasic, dar acest Flip 2660 prezice un potențial model pliabil REAL de la Nokia? 

"Nu putem discuta despre ce urmează, dar vă pot spune că ascultăm mereu de feedback-ul utilizatorilor și inovăm pentru a fi în pas cu tendințele."

2. Te rog definește ideea de deconectare de la smartphone-uri cu scopul de a ne reconecta cu lumea. 

"S-a remarcat o creștere a interesului pentru telefoanele Flip și credem că acest interes provine din nevoia de a lua o pauză de la fluxul constant de conținut digital ce implică notificări, postări de pe rețelele de socializare și multe altele. Oamenii vor mai multă simplitate, mai mult timp petrecut față în față, mai mult timp pentru a gândi și timp pentru a avea o conversație neîntreruptă. Sunt sigur că avem cu toții exemple în care un moment frumos din viață a fost întrerupt de o notificare. De aceea, introducem Nokia 2660 Flip pentru a le permite oamenilor să se bucure de asemenea momente frumoase."

3. Acest produs Nokia are și o parte de sustenabilitate/reciclare? 

"Toate telefoanele Nokia sunt create pentru a rezista mai mult timp. Aceste dispozitive au de obicei o durată de viață mai bună a bateriei, sunt mai durabile și durează mai mult. Necesită mai puține resurse pentru a fi fabricate,  fiind dezvoltate cu gândul la sustenabilitate și mediu."

4. Cum arată piața de telefoane flip în Europa?

"Nu avem încă date regionale, dar pot spune că HMD Global, producătorul Nokia de telefoane, raportează faptul că cota sa de telefoane Flip s-a dublat de la an la an (2021 vs. 2022) și că se așteaptă la o creștere constantă în 2023 pe măsură cepublicul se deconectează de la smartphone-uri pentru a se reconecta cu cei din jur și din comunitate." 

5. Care este publicul țintă pentru acest Nokia 2660 Flip reimaginat?

"Deși generația Z este un grup demografic cu adevărat intersant pentru HMD Global - o generație care nu a avut Nokia ca prim telefon și probabil a descoperit marca prin intermediul rețelelor sociale - descoperim faptul că telefoanele feature rezonează cu mai multe date demografice și generații. Vedem consumatori mai în vârstă care nu doresc să se ocupe de complexitatea percepută a unui smartphone, mileniali atrași de elementul nostalgic și consumatori de toate vârstele care pur și simplu cumpără telefoane flip ca device-uri secundare sau de rezervă."

6. De ce s-au ales nuanțele Pop Pink și Lush Green?

"Generația Z și milenialii au un apetit pentru tehnologia nostalgică și modă. Pentru a completa design-ul clamshell și estetica retro a camerei, care sunt nostalgice în era Y2K, am introdus Pop Pink - o culoare care captează atenția publicului, deoarece atinge nostaliga anilor 80, 90 și 2000. Aceste grupuri de utilizatori nu se tem să își exprime individualitatea prin culori și modelează industria modei cu valorile, preferințele și estetica lor. Din punct de vedere istoric, rozul a fost asociat drept o culoare feminină, dar nu mai este cazul. Este o nuanță apreicată de toate genruile și categoriile demografice. Pe măsură ce consumatorii continuă să se confrunte cu sentimente de anxietate și stres, ne-am dorit să introducem o culoare pentru a ajuta la calmarea minții și pentru a aduce un sentiment de odihnă și reflexie. Verdele Luxuriant simbolizează natura și bunăstarea, aducând un sentiment de calm și linisteș perfectă pentru atunci când acest public caută detoxifierea digitală."

7. Explică nevoia pentru un detox digital. Se bazează pe un studiu? 

"Observăm o tendință, în special cu generația Z, care luptă împotriva oboselii digitale investind într-un telefon Flip. Pentru că are caracteristici mai limitate decât un smartphone, un dispozitiv basic rămâne o modalitate eficientă de a rămâne suficient de conectat prin apeluri și mesaje text - eliberând mai mult timp pentru a trăi momentul. Chiar luna trecută, HMD a comandat unele cercetări în Marea Britanie și a descoperit că 63% dintre britanici și chiar mai mulți din generația Z (80%) iau în calcul o detofixiere digitală (studiu realizat pe un public de 2000 persoane în aprilie 2023 de către Perspectus Global)."

8. Cum decide HMD ce funcții să taie de pe listă pentru un telefon?

"Aceste decizii se iau pe seama nevoilor consumatorilor."

Concluzie:

Ce putem reține din urma acestui interviu este că lumea începe să caute modalități prin care să își elibereze din timpul petrecut altfel în fața ecranului de smartphone. Prin telefoane feature sau modele cu clapetă precum Nokia 2660 Flip se dă startul unui proces detox, unde utilizatorii se mulțumesc cu esențialul, acela fiind apeluri și mesaje text. Lasă în urmă notificările de la numeroasele rețele de socializare, uită de TikTok și Instagram, iar timpul recuperat îl petrec comunicând față în față.

Sunt și studii care confirmă aceste dorințe ale publicului, după cum am aflat și din răspunsurile lui Lars, iar pe lângă statutul de feature-phone, se iau în calcul și culorile care pot calma și aduce un sentiment de odihnă și reflexie, precum sunt nuanțele de roz și verde adoptate de Nokia 2660 Flip. Noul telefon este văzut ca o eliberare de smartphone, sau un telefon secundar pentru acele momente în care se dorește o pauză.

Îmi amintesc de ultima încercare de acest tip pe care am realizat-o și se întâmpla în urmă cu 2-3 ani cu un Nokia 3310 (2017) și pot spune că da, sentimentul de eliberare este real și te bucuri mai mult de timpul pe care îl ai la dispoziție. Tu ai încercat un detox tech sau ai de gând? 

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×