În octombrie 2023, piața auto din UE a înregistrat o creștere notabilă, cu un salt impresionant de 14.6% la 855,484 de unități noi înregistrate. Acest progres marchează a cincisprezecea lună consecutivă de creștere, cu sporuri semnificative în trei dintre cele mai mari piețe: Franța (+21.9%), Italia (+20%), și Spania (+18.1%). Germania, deși mai modestă, a raportat totuși o creștere anuală de 4.9%.
În primele zece luni ale anului 2023, înregistrările de mașini noi au urcat cu 16.7%, ajungând la aproape nouă milioane de unități. Toate piețele au cunoscut creșteri în această perioadă, cu excepția Ungariei. Piețele mari cum ar fi Italia (+20.4%), Spania (+18.5%), Franța (+16.5%) și Germania (+13.5%) au avut un rol semnificativ în această tendință pozitivă.
În octombrie, cota de piață a mașinilor electrice pe baterii a crescut la 14.2%, față de 12% în aceeași lună a anului trecut. Acum, cota anuală acumulată se situează la 14%, depășind pentru prima dată cota cumulată a mașinilor diesel. Mașinile hibrid-electrice au ocupat locul doi, cu aproape 29% cotă de piață, în timp ce mașinile pe benzină și-au păstrat prima poziție, deși au scăzut la 33.4% în octombrie.
Mașinile electrice pe baterii au înregistrat o creștere semnificativă în octombrie 2023, cu un avans de 36.3%, atingând 121,808 unități. Mai multe piețe au contribuit la această expansiune, cu creșteri impresionante de trei cifre, precum Belgia (+147.3%) și Danemarca (+100.7%). După o încetinire în septembrie, Germania - cea mai mare piață pentru mașinile electrice pe baterii - a înregistrat o creștere modestă de 4.3% în octombrie. Acest lucru aduce volumul anual la 1.2 milioane de unități, marcând o creștere notabilă de 53.1% față de anul trecut și capturând o cotă de 14% din piața auto a UE pe parcursul celor zece luni.
Înregistrările noi de mașini hibrid-electrice în UE au crescut cu 38.6% în octombrie, propulsate de creșterea substanțială din primele trei piețe ale regiunii: Germania (+57.9%), Franța (+40.1%) și Italia (+28%). Acest lucru a contribuit la o creștere cumulativă de 29.8%, totalizând 2.2 milioane de unități vândute în primele zece luni, reprezentând peste un sfert din piață.
Vânzările de mașini plug-in hybrid electric au scăzut cu 5% față de anul trecut, ajungând la 72,002 unități luna trecută. În ciuda creșterilor notabile în Belgia (+70.2%) și Franța (+34.2%), acestea nu au fost suficiente pentru a compensa declinul Germaniei (-49%), cea mai mare piață pentru acest tip de propulsie. Astfel, cota de piață a mașinilor plug-in hybrid a scăzut de la 10.2% la 8.4% în octombrie.
În ceea ce privește mașinile pe benzină și diesel, piața auto pe benzină a UE a crescut cu 8.1% în octombrie, deși cota sa de piață s-a contractat de la 35.4% la 33.4% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Creșteri semnificative în vânzări în piețele-cheie, inclusiv Italia (+21%), Franța (+17.4%), Spania (+7.7%) și Germania (+7.5%), au contribuit la această creștere.
Pe de altă parte, piața mașinilor diesel din UE a continuat să scadă în octombrie, înregistrând o diminuare de 13.2%. Această scădere a fost evidentă în majoritatea piețelor blocului, inclusiv în cele patru cele mai mari: Franța (-29.4%), Spania (-20.2%), Germania (-4.6%) și Italia (-3.7%). Astfel, mașinile diesel au acum o cotă de piață de 12%, în scădere de la 15.9% în octombrie anul trecut.