Începutul de an aduce cifre și detalii asociate evoluției Netflix din ultimul trimestru din 2022, acela fiind trimestrul 4. Deși gigantul din lumea streaming-ului se așteapta ca în această perioadă de 3 luni (Trimestrul 4) să înregistreze 4.5 milioane de noi abonați, în realitate estimările au fost depășite și s-a ajuns la cifra de 7.66 milioane de noi clienți.
Cât despre numărul total, acesta a ajuns la 230.75 milioane de abonați la nivel global, ceea ce reprezintă o creștere de 4% comparativ cu cifrele din 2021, aceeași perioadă. Sunt și detalii per regiuni, astfel că în SUA și Canada au fost înregistrați 910.000 de noi abonați în T2, în timp ce Europa, Africa și Orientul Mijlociu au generat 3.2 milioane de noi abonați, America Latină 1.76 milioane, iar regiunea Asia-Pacific 1.8 milioane.
Trebuie menționat faptul că acesta este primul trimestru în care noul abonament cu reclame Netflix a fost luat în calcul, dar nu avem date exacte despre câte dintre 7.66 milioane de noi conturi create au ales planul tarifar cu reclame. Netflix mai spune că majoritatea abonaților premium nu optează pentru noul abonament mai ieftin, cel cu reclame.
Pentru trimestrul 4, Netflix a înregistrat 55 milioane de dolari profit net și 7.85 miliarde de dolari în venituri, acestea din urmă înregistrând o creștere de 1.9% față de T4 2021. Netflix dezvăluie că printre cele mai noi producții de succes din T2 2022 s-a aflat și serialul "Wednesday", documentarul "Harry and Meghan" și filmul "Glass Onion". Platforma estimează o creștere de 4% pentru venituri în T1 2023.
Așa cum menționam și în titlu, Netflix este cu un pas mai aproape să stopeze partajarea de parole, o mutare ce va fi realizată pentru început într-un stadiu preliminar. Prin aceasta, gigantul din lumea streaming-ului vrea să genereze venituri de pe urma utilizatorilor ce își împart contul cu persoane care nu se află în aceeași casă.
Se urmărește încetarea acestui sharing de parole, asta pentru că orice extra membru adăugat în contul de Netflix, care nu se află la aceeași adresă, va fi taxat extra. Asta înseamnă și localizarea, urmărirea locației utilizatorilor și rămâne de văzut ce se întâmplă dacă aceste permisiuni nu sunt acordate.
Un test realizat în America Latină a scos la iveală că cei care împrumutau parola de la prieteni au ajuns să îți facă propriul cont de Netflix. Pentru moment la noi abonamentul cu reclame nu a ajuns și nu am văzut nici stoparea partajării de parole.