Google a lansat pe 1 februarie o actualizare pentru chatbot-ul Bard, care îi permite să genereze imagini, dar nu e singura noutate din zona AI pe care ne-o oferă. Mai nou, marele G a adus AI-ul generativ şi în Google Maps. Ce înseamnă asta aflaţi mai jos.
Aplicaţia Google Maps a primit o actualizare (video aici), pe bază de AI, iar noutăţile sunt disponibile pentru început în SUA şi doar pentru cei cu statut de "ghid local". Ei pot folosi AI-ul generativ în Maps pentru a îi ajuta să descopere locuri noi şi interesante. Trebuie doar să spui ce cauţi, folosind limbaj normal, iar Google va folosi LLM-urile (Large Language Model) pentru a analiza baza de date cu restaurante, hoteluri, monumente şi altele de genul. Practic ai un asistent de călătorie şi de mâncat în oraş.
Feedback-ul celor care testează funcţia va fi vital în perioada următoare, cea de testare înainte de lansarea spre publicul general. Un exemplu dat de Google e comanda "arată-mi un loc cu aer vintage în San Francisco". Rezultatul include locuri în proximitatea utilizatorului, fotografii, rating-uri şi recenzii din comunitatea Maps.
Rezultatele sunt organizate pe categorii şi includ caruseluri foto şi rezumate de recenzii, care indică de ce un local ar putea fi atractiv, din criteriile spuse. Poţi şi continuă seria de comenz spre chatbot, cu o altă întrebare, spre exemplu despre meniul de prânz. Nu e totul chiar nou, doar că se umanizează căutarea cu un aspect conversaţional.