Adobe are planuri mari pentru la anul, urmând să lanseze o variantă full de Photoshop pe iPad. Cum aşteptăm o evoluţie a lui Apple Pencil şi a puterii de procesare de pe iPad Pro până atunci, e o mişcare lesne de anticipat.
Anunţul noii aplicaţii va veni în luna octombrie, iar debutul oficial în 2019. Odată cu sosirea lui iOS 11 în 2017, Apple a insistat foarte mult pe modul în care noul său software transforma tableta în inlocuitor de PC. Nu se poate face asta fără aplicaţii de productivitate la nivel de PC. Adobe oferă deja o suită de aplicaţii de editare foto şi video pe iOS, cea mai cunoscută fiind Photoshop Express.
Nici una nu se ridică totuşi la înălţimea variantelor de pe PC sau Mac, sau la complexitatea opţiunilor lor. Nu e de mirare deci că rivali c Affinity Photo au prosperat pe acest format. Decizia de a lansa un Photoshop full pentru iPad ar reprezenta o schimbare de strategie pentru Adobe, care a încercat să atragă mai mult amatorii în ultima vreme, decât profesioniştii.
Adobe se află în tranziţie spre lucrul din cloud de ceva vreme. În 2012 îşi trecea toate aplicaţiile în cloud şi a lansat un model de business bazat pe abonamente. Viitorul aparţine conceptului de lucru cross platform şi ideea este să poţi continua proiectul de editare foto de pe PC şi pe tabletă. Suita principală de produse de editare media de la Adobe este cunoscută drept Creative Cloud şi implică un serviciu pe bază de abonament care oferă acces la Photoshop, Premiere şi Illustrator pe PC şi Mac.
Ele vin la pachet cu aplicaţii companion pe mobil ca Photoshop Mix. Tot mai mulţi clienţi Adobe petrec timp pe tabletă, deci e nevoie de o schimbare de paradigmă.