În cazul în care nu știai deja, în portofoliul Dacia se regăsește și o motorizare hibrid, cea de 1.6 litri întâlnită pe modelele Jogger și Duster 3, o soluție care se confruntă cu ceva probleme după cum aflăm astăzi via Profit.ro. Ce trebuie menționat pentru început este faptul că nu doar automobilele Dacia menționate aici sunt afectate, ci și Renault Clio, Arkana, Magane sau Captur, ce aduc motorul 1.6 E-Tech.
Renault chiar a demarat o rechemare în service pe fondul reclamațiilor legate de pierderea puterii motorului și afișarea mesajului privind supraîncălzirea cutiei de viteze. Aparent, defecțiunea cu pricina este cauzată de o scurgere de ulei de la arborele motorului electric, pusă pe seama unei garnituri. Uleiul ajunge în motor și astfel conduce la supraîncălzire, iar ceva de ce trebuie să știi este că pe acest motor hibrid motorul electric este inclus în cutia de viteze automată.
La aceste modele Renault sunt 2 coduri de eroare și două rezolvări, după cum urmează:
- DTC 0AA9098 - mesaj supraîncălzire motor electric, se impune demontarea senzorului de temperatură, înlocuirea arborelui primar și curățarea motorului electric.
- DTC 16D861 - mesaj pierdere tracțiune la pornire, cea mai gravă eroare și poate duce la înlocuirea completă a cutiei de viteze
Acum și Dacia Duster, respectiv Jogger se confruntă cu problema motorizării 1.6 E-Tech, iar pe grupul Dacia Duster Trails avem și plângeri ale posesorilor. Așteptăm acum detalii despre modul în care va rezolva Dacia problema, cel mai probabil urmând a se opta pentru aceeași rută "tăcută" precum cea adoptată de Renault în care rechemarea nu a fost publică, ci adresată doar clienților care reclamă eroarea.
În altă ordine de idei, vă reamintim faptul că Rabla Plus 2024 a început în etapa de toamnă, iar mai multe detalii sunt disponibile aici!