La câteva zile distanță de la aflarea veștii că DIGI a fost lider la portabilitate în primele 6 luni ale anului 2022, iată că ANCOM vine cu situația completă și aflăm și cum s-au descurcat ceilalți operatori. Pentru început suntem informați că de la 1 ianuarie și până la data de 30 iunie 2022, au fost portate 614.124 de numere de telefon, dintre care 94% (577.415) fiind numere de telefonie mobilă.
Restul de 36.709 au fost numere de telefonie fixă și aflăm că 84% din numărul de portări din prima jumătate a anului au fost realizate de către persoane fizice, iar 16% de persoane juridice. Avem și alte cifre, precum cele 9 milioane de numere de telefon portate de la lansarea portabilității în 2008 și până în prezent, dintre care 8 milioane au fost numere de telefonie mobilă.
Iată situația la nivel de portări de telefonie mobilă:
- 577.415 numere de telefonie mobilă portate
- cei mai mulți utilizatori au optat pentru rețeaua RCS & RDS – 349.132 de numere
- Vodafone a primit prin portare 78.758 de numere
- Orange – 74.938 de numere
- Telekom Romania Mobile Communications – 58.737 de numere
- Orange Romania Communications - 15.843 de numere
- Din cele 577.415 numere de telefonie mobila portate in aceasta perioada, 55% (315.671) au fost numere utilizate pe baza de abonament.
În cazul telefoniei fixe, au fost portate 36.709 de numere de telefonie fixă în primele 6 luni ale anului 2022 - acestea reprezentând 6% din totalul numerelor portate în această perioadă. 30.534 dintre acestea au fost numere geografice, iar 6175 numere independente de locație. Iată împărțirea per operator:
- RCS & RDS – 13.456 de numere
- Vodafone – 6.332 de numere
- Orange – 5.703 de numere
- BT Global Europe – 4.430 de numere
- GTS Telecom – 3.746 de numere
ANCOM ne informează că în primul semestru al acestui an a înregistrat 124 de petiții având ca obiect serviciul de portabilitate. Majoritatea se referă la anularea procesului de portare și rezilierea contractului de furnizare servicii aferent numărului provizoriu. ANCOM avertizează ca utilizatorii finali să acorde o mare atenție atunci când semnează contractul cu noul furnizor de servicii de telefonie și să verifice prevederile referitoare la alocarea numarului provizoriu și renunțarea la acest număr în eventualitatea în care portarea nu se finalizează.