După un 2015 excelent, în care Huawei a atins pragul de 100 de milioane de smartphone-uri livrate, 2016 începuse cu anticiparea unui nou prag înalt de atins şi depăşit. Iar acum avem şi estimările evoluţiei producătorului chinez anul trecut. Astfel, Huawei ar fi livrat 139 de milioane de smartphone-uri în ultimele 12 luni, în creştere cu 29% faţă de 2015.
Veniturile din vânzări au crecut la rândul lor, cu 42% faţă de 2015 şi reprezintă al cincilea an consecutiv de creştere. Datele vin de la IDC, deci tindem să le dăm crezare. În condiţiile în care piaţa globală de smartphone-uri a crescut doar cu 0.6% în 2016, Huawei a fost cu mult peste medie. Produse precum Huawei P9 şi P9 Plus, dar şi Huawei P9 Lite au fost apreciate de public şi bine vândute, în vreme ce pe final de an a sosit şi Mate 9 cu dotări high end, dar el va intra în circuit cu adevărat în 2017.
Pentru 2017, scopul Huawei este de a realiza o evoluţie la capitolul logistică, dar şi canale de distribuţie şi R&D. 2016 ne-a adus un parteneriat Huawei - Leica, primele telefoane Huawei cu Android Nougat, EMUI 5.0 şi am văzut debutând şi telefoanele Nova, axate pe selfie-uri. În plus, a fost lansată şi tableta MediaPad M3, cu acustică Harman Kardon de top.
Produsele Huawei au fost vândute anul trecut în reţeaua globală de retail ce include peste 70.000 de magazine. Şi brandul companiei a evoluat, ajungând în Top 100 Global Brands, pe locul 72, după ce a avut ambasadori ca Henry Cavill, Scarlett Johansson, Lionel Messi sau Robert Lewandovski. În acest moment Huawei are o cotă de piaţă de peste 15% în 33 de ţări şi de peste 20% în 18 ţări, dintre care jumătate sunt ţări europene.