Dacă vi s-a părut impresionantă tranzacţia NVIDIA - ARM, azi avem una şi mai şi: Microsoft a anunţat că va cumpăra Activision Blizzard la suma de 70 miliarde dolari. Vorbim despre compania care are în portofoliu seria Call of Duty, Diablo, Starcraft, Warcraft.
Microsoft a mai făcut mega achiziţii de acest tip, precum Minecraft şi deja era cunoscută pentru produsele din seria Xbox. În plus, compania condusă de Satya Nadella a preluat şi ZeniMax Media anul trecut pentru 7.5 miliarde de dolari. Acum cheltuieşte 68.7 miliarde de dolari pe Activision Blizzard, un colos în lumea jocurilor. Pe lângă Call of Duty, World of Warcraft, preia şi Candy Crush. Aşteptaţi-vă ca pe viitor jocurile din francizele de mai sus să aibă prioritate pe Windows şi PC, creând un delay pentru posesorii de console PlayStation.
Cel mai prost din ecuaţia asta iese Sony, care a început să aducă jocuri de PlayStation pe PC şi acum pierde probabil şi câteva premiere Activision Blizzard în favoarea Microsoft. În comunicatul oficial de presă, Microsoft afirmă că achiziţia o va ajuta să îşi crească businessul de gaming în zona mobile, PC, console, cloud şi Metaverse.
Prima mutare? Jocurile Activision Blizzard ajung în Xbox Game Pass, deşi nu ştim care sunt ele. World of Warcraft ar putea debuta acolo, dar nu e clar dacă avem nevoie de abonament separat sau e inclus în Game Pass. Activision în sine a preluat multe studiouri de jocuri de-a lungul anilor, ca Infinity Ward, Toys for Bob, Treyarch, Raven Software, Beenox, High Moon Studios, Radical Entertainment.
Deocamdată Activision Blizzard şi Microsoft rămân entităţi separate, deoarece tranzacţia trebuie să fie aprobată de autorităţile antitrust. Microsoft se aşteaptă să finalizeze tranzacţia în anul fiscal 2023. Jocurile Activision Blizzard au un total de 400 de milioane de jucători activi lunar, iar compania are 10.000 de angajaţi. Integrează sub aripa sa şi jocurile Overwatch şi Destiny.