eMAG nu are doar component de retailer de sine stătător, ci şi platforma Marketplace, pe care găzduieşte parteneri ce îşi vând produsele prin intermediul site-ului său. Azi aflăm că acest ecosistem Marketplace a crescut cu 80% într-un an şi a ajuns la 36.000 de selleri. E vorba despre IMM-uri care vând în România, Bulgaria şi Ungaria.
Predicţiile arată că acest tip de comerţ va înregistra creşteri semnificative în continuare, odată cu evoluţia economiei digitale. Pentru a susţine dezvoltarea ecosistemului în acest context, eMAG va investi 251 de milioane de lei în dezvoltarea antreprenoriatului digital prin platforma Marketplace în următorii 3 ani. Trebuie spus că platforma Marketplace a împlinit deja 10 ani, iar pe lângă cei 36.000 de selleri, are şi 8 milioane de produse listate. De altfel 60% din produsele vândute pe eMAG provin din Marketplace.
eMAG Seller's Day, cea mai mare conferinţă de ecommerce din regiune a reunit online peste 3000 de selleri, cu o cifră de afaceri cumulată de 8.5 miliarde de euro. La evenimentul Sellers’ Day, eMAG a premiat cei mai performanți parteneri cu premii totale de 227.000 euro:
- Activitate exemplară (calitate bună a descrierilor, livrare la timp, feedback bun de la clienți): Grup DZC
- Extindere de gamă: Prichindel
- Livrare în 24h: Susino România
- Premiul special Campionul Genius: ParfumuRo
- Stocuri optimizate: Ataline Prosistem
- Creștere accelerată: Narpo-Consult
- Deschide România: Mastel Com
- Curiozitate și implicare: Eurotrading Expert
Progresul din ultimii ani se datorează creşterii ecommerce pe plan local, dar şi instrumentelor de analiză şi optimizare a afacerii pe care sellerii le utilizează. Există un asistent virtual de business (care a dus la creşterea în medie cu 55% a vânzărilor urmând recomandările pentru optimizarea de stocuri), dar şi indicatorul seller rating, care a dus la o creştere cu 155% a ratei de conversie pentru sellerii care au primit peste 4 stele de la clienţi.
Până la final de an 2021, sellerii din Marketplace vor beneficia de instrumente noi, care îi vor ajuta să îşi dezvolte business-ul, dar şi de noi canale de comunicare. În curând va apărea un sistem nou pentru măsurarea indicatorilor de sănătate a contului, evaluând activitatea în platformă, cu accent pe acţiuni de prevenţie. Din iulie se va simplifica fluxul de listare, iar în septembrie va sosi aplicaţia de mobil eMAG Marketplace.