Recent cei de la Brand Finance România au publicat raportul anual „Brand Finance România 50”. Ei bine, acest raport ne arată care sunt cele mai populare și valoroase branduri de pe plan local. E evident că multe dintre aceste firme sunt cunoscute de toți românii, mai ales cele din top 10. Apar schimbări față de anul trecut la nivel de clasament, creșteri mari în ceea ce privește valoarea brand-urilor, dar există și scăderi. Mai jos avem toate detaliile!
Observ că topul e dominat de bănci, 3 dintre brand-urile aflate aici făcând parte din sectorul financiar. Fără prea mult tam-tam însă, iată cum arată top 10 brand-uri în România, dar și cât valorează ele în 2024:
- Dacia – valoarea brandului:1175 milioane euro;
- eMAG – valoarea brandului: 824 milioane euro;
- Banca Transilvania – valoarea brandului: 641 milioane euro;
- Digi – valoarea brandului: 544 milioane euro;
- Dedeman – valoarea brandului: 485 milioane euro;
- Petrom – valoarea brandului: 472 milioane euro;
- Electrica – valoarea brandului: 221 milioane euro;
- BRD – valoarea brandului: 209 milioane euro;
- BCR – valoarea brandului: 207 milioane euro;
- Rompetrol – valoarea brandului: 150 milioane euro.
Apar schimbări comparativ cu 2023. Deși multe dintre companii își păstrează poziția de la an la an, Dedeman ajunge de pe locul 3, pe locul 5 în clasament, valoarea brand-ului scăzând cu aproximativ 29 de milioane de euro. Banca Transilvania urcă de pe locul 4, pe 3, iar DIGI ajunge de pe locul 5 pe un confortabil loc 4, valoarea sa crescând cu aproximativ 132 de milioane de euro în doar un an.
Mai aflăm prin intermediul raportului că valoarea combinată a celor mai importante 50 de branduri din România a crescut cu 6% de la an la an, ajungând în prezent la peste 7 miliarde de euro. Apar în top 50 și 3 branduri noi: Qfort (poziția 42), Autonom (poziția 46), dar și Luca (poziția 48).
Ele au luat locul BILKA, CFR și Bucegi.