Datele furnizate de către o analiză White Image arată că retailerii din România se aşteaptă la o creştere a vânzărilor între 60% şi 200% la ediţia Black Friday 2022 faţă de o perioadă fără reduceri. Unul dintre argumente ar fi investiţiile în campaniile de promovare, iar detalii găsiţi mai jos.
White Image este cea mai mare companie de email marketing de la noi, iar potrivit datelor de astăzi, cele mai active companii de Black Friday sunt cele din domeniile electro-IT, fashion, beauty, travel, auto şi banking. De Black Friday cele mai folosite canale de promovare şi vânzare sunt email-ul şi SMS-ul, iar companiile investesc în acestea între 3000 şi 15.000 de euro pentru comunicare. În medie un retailer trimite între 3 şi 7 email-uri cu conţinut diferit, înainte şi în timpul weekend-ului de Black Friday, plus două SMS-uri, pentru a anunţa ofertele.
Pentru a îşi creşte vânzările faţă de o zi normală, magazinele încep pregătirea campaniilor de promovare chiar şi cu 3-4 luni înainte de Black Friday. Îşi construiesc strategia de promovare pornind de la baza de date despre clienţii lor. La ediţia de Black Friday din 2022 vom avea reduceri la toate categoriile de produse, iar aşteptările sunt să vedem o creştere a valorii medii a comenzii cu aproximativ 20% faţă de anul trecut.
Creşterea valorii este influenţată şi de către inflaţie. Vom avea şi reduceri la produsele din colecţiile noi, iar pe lângă electronice şi electrocasnice, produse fashion, produse cosmetice şi vacanţe vom vedea promoţii şi pentru maşini şi piese auto, dar şi pentru servicii. Trebuie spus şi că în perioada campaniilor de Black Friday băncile cresc numărul de rate de la 6-12 la 20 sau chiar 36 de rate pentru achiziția cu card din magazine.