Google a ţinut un eveniment recent, cunoscut ca YouTube Brandcast şi în cadrul său a avut şi veşti proaste. Compania a confirmat că reclamele de 30 de secunde pe care nu le poţi sări vor sosi pe smart TV-uri în curând.
Cuplăm această informaţie cu faptul că o statistică recentă Statcounter a arătat că aproape 50% din vizualizarea YouTube se petrece pe TV-uri. E clar că YouTube se pregăteşte de un influx mare de profit şi vrea să profite de publicul pe care tocmai l-a pierdut Netflix prin mutarea cu password sharing sabotat. Avantajul YouTube e că faţă de rivalii săi HBO, Netflix, Disney+, îţi poate oferi conţinut de câteva minute, dacă eşti pe fugă.
Reclamele vor fi integrate pe TV-ul tău în aplicaţia YouTube sub forma a două spoturi de 15 secunde fiecare, redate consecutiv. YouTube devine tot mai popular pe TV, deoarece echivalentul a 16.000 de americani îşi anulează abonamentele la cablu TV în fiecare zi (în 2022). 5.9 milioane de abonamente au fost anulate în 2022.
Evident, de reclamele mai sus menţionate scapi dacă ai abonament YouTube Premium, care la noi costă 26 de lei pe lună. YouTube mai aduce şi funcţia Pause Experiences pe TV-uri şi aduce reclame pe ecranul tău atunci când pui pauză, pentru a nu te încurca prea mult. YouTube a sabotat pe cât posibil ad blockerele pentru a genera profit maxim din YouTube, deci viitorul e ţintit tot mai mult spre cei care au Premium până la urmă.